Układy hamulcowe Bosch

Jakość i bezpieczeństwo komponentów hamulcowych Bosch liczy już sobie kilkadziesiąt lat historii. Od pierwszego podciśnieniowego układu wspomagania hamulców z 1927 roku aż do najnowocześniejszych techniologii SBC (elektrohydrauliczny układ hamulcowy) priorytetem produkcji systemów hamulcowych Bosch była jakość i niezawodność.

Jako wynalazca i rynkowy lider w produkcji układów antyblokujących kół ABS, Bosch rokroczne powiększa swoje Know-how w tym zakresie. Wspierał rozwijanie się wiedzy specjalistycznej o hamulcach. Dzisiaj Bosch projektuje i dostarcza systemy hamulcowe dla największych producentów samochodów na świecie.

 

Najwyższa jakość dla Twojego bezpieczeństwa.

Producenci pojazdów oraz warsztaty otrzymują od firmy Bosch tylko produkty najwyższej jakości. Czynnik decydujący, jeżeli chodzi o zapewnienie bezpieczeństwa i zadowolenie użytkownika. Możliwości tkwiące w komponentach układów hamulcowych Bosch, są dzięki ciągłej pracy badawczej na aktualnie najwyższym poziomie technologicznym.

 

Jak zbudowany jest układ hamulcowy?

Układ hamulcowy w pojeździe jest złożonym systemem, składającym się z kilku kluczowych komponentów, które współpracują, aby zapewnić skuteczne i bezpieczne hamowanie. Oto opis budowy typowego układu hamulcowego:

  1. Hamulce tarczowe lub bębnowe – hamulce tarczowe składają się z tarczy zamocowanej na osi koła i zacisku hamulcowego, który ściska tarczę, tworząc tarcie i powodując hamowanie. Z kolei hamulce bębnowe składają się z bębna, w którym znajdują się klocki hamulcowe. Klocki są wypychane na zewnętrzną powierzchnię bębna, generując tarcie i hamowanie.
  2. Klocki hamulcowe – to elementy wykonane z materiałów o wysokiej zdolności tarcia. Klocki są przyciskane do tarczy lub bębna, generując siłę hamującą.
  3. Płyn hamulcowy – jest używany do przekazywania siły z pedału hamulca do tłoczka w zacisku hamulcowym. Płyn ten jest niewrażliwy na zmienne temperatury i ma wysoką stabilność termiczną.
  4. Tłoczki hamulcowe – są umieszczone w zacisku hamulcowym i przyciskają klocki do tarczy lub bębna, generując siłę hamującą.
  5. Przewody hamulcowe – przewody dostarczają płyn hamulcowy do różnych elementów układu hamulcowego.
  6. Pedał hamulca – to pedał znajdujący się w kabinie pojazdu, który kierowca naciska, aby aktywować hamulce.
  7. Hamulce ręczne – służą do blokowania kół w miejscu, zazwyczaj podczas parkowania.

Współpraca między tymi elementami pozwala na efektywne hamowanie pojazdu. Hamulce są kluczowym elementem bezpieczeństwa, dlatego ważne jest, aby utrzymywać je w dobrym stanie i regularnie sprawdzać ich stan techniczny.