Trwałe paski napędowe Bosch
Niezawodne na drodze dzięki technologii efektywnego przeniesienia napędu.
Przeznaczeniem pasków napędowych jest przekazywanie mocy wytworzonej w silniku w celu napędu innych urządzeń pojazdu jak np.: alternator, klimatyzacja, czy pompa wodna. Paski napędowe spełniają również funkcje sterujące.
Właściwa praca silnika i układu napędowego, a co za tym idzie i bezpieczeństwo użytkowników zależą w dużym stopniu od jakości i wytrzymałości układu przekazywania mocy. Stąd wymagania stawiane współczesnym paskom napędowym pracującym stale pod ogromnymi obciążeniami mechanicznymi, chemicznymi i termicznymi.
Paski rozrządu
Do napędu wałków rozrządu i pomp wtryskowych:
- Maksymalna niezawodność
- Wysoki komfort użytkowania i cicha praca
- Grzbiet paska wykonany z polichloroprenu zapewnia wysoką odporność poprzeczną
- Odporne na rozciąganie włókna szklane
- Optymalne przeniesienie mocy dzięki zębom z polichloroprenu o profilu indywidualnie dopasowanym do typu silnika
- Warstwa ochronna z polyamidu stanowi niezawodną ochronę zębów i zapewnia cichą pracę
Paski rozrządu Bosch nie wymagają dodatkowej obsługi. Wystarczy przestrzegać okresów wymiany zalecanych przez producenta samochodu.
Jakie są objawy zużytego lub uszkodzonego paska napędowego?
Objawy zużytego lub uszkodzonego paska napędowego mogą się różnić w zależności od rodzaju uszkodzenia, ale poniżej znajduje się lista ogólnych objawów, które mogą wskazywać na problemy z paskiem napędowym:
- Ślizganie się paska – jeśli pasek ślizga się na kołach pasowych, może to być spowodowane zużyciem paska lub niewłaściwym napięciem. Ślizganie się paska może objawiać się charakterystycznym hałasem.
- Drgania i hałasy – uszkodzony pasek może wywoływać drgania lub hałasy podczas jazdy. Mogą to być stukoty, skrzypienia, czy inne niepokojące dźwięki.
- Problemy z ładowaniem akumulatora – pasek napędowy może mieć wpływ na pracę alternatora, który jest odpowiedzialny za ładowanie akumulatora.
- Problemy z chłodzeniem – w niektórych pojazdach pasek napędowy napędza pompę wodną, która wspomaga chłodzenie silnika.
- Problemy z klimatyzacją – pasek napędowy może być również zaangażowany w napędzanie kompresora klimatyzacji.
- Wysoka temperatura silnika – uszkodzony pasek napędowy może powodować nadmierne nagrzewanie się silnika z powodu niedostatecznego chłodzenia.
- Problemy z układem wspomagania kierownicy – jeśli pasek napędowy jest odpowiedzialny za napędzanie układu wspomagania kierownicy, problemy z nim mogą prowadzić do trudności w skręcaniu kierownicą.
Warto pamiętać, że niektóre z tych objawów mogą występować równocześnie, a ich dokładna diagnoza wymagać może sprawdzenia przez specjalistę samochodowego. Regularna kontrola paska napędowego oraz reagowanie na wczesne objawy problemów pomagają w uniknięciu poważniejszych uszkodzeń i utrzymaniu niezawodności układu napędowego.