Naprawa samochodu. Jaki serwis naprawczy wybrać?
Serwisów naprawczych nie brakuje, ale jak Ci zależy na profesjonalnym warsztacie, to okazuje się, że jest problem z wyborem. Na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności? Sprawdź, jakich marek auta naprawia serwis. Jeśli masz samochód wysokiej klasy, a mechanik zajmuje się naprawami tanich marek, musisz wybrać inny warsztat. Kolejną sprawą są oferta usług i jakość. Serwis naprawczy musi usunąć każdą usterkę. Sprawdź więc opinie o mechaniku, zanim mu powierzyć swoje auto. Jeśli przeczytasz kilka negatywnych wpisów, dobrze się zastanów, czy warto zawozić samochód do tego konkretnego zakładu mechaniki pojazdowej. Może się okazać, że przejedziesz kilkadziesiąt kilometrów i złożysz reklamację. Niektóre serwisy niechętnie przyjmują reklamacje, stojąc twardo przy swoim. Po ostrej wymianie zdań szukasz kolejnego fachowca, ale tym razem jesteś ostrożniejszy. Nie będziemy podawać przykładów. Mechanik, jak z firmy Merc Jaworscy, musi być przede wszystkim uczciwy. Nie może Ci niczego obiecać, nie poznając Twojego problemu. Fachowiec pyta o wiele rzeczy, jak np. co działo się ostatnim czasie z samochodem, z czym masz problem i kiedy on się pojawia. Na tej podstawie poinformuje Cię, jaka jest szansa naprawy, co może zrobić na ten moment i zaproponuje Ci naprawę części lub ich wymianę na nowe. Podpowie, gdzie kupisz najtaniej element. Poda ci przybliżoną kwotę naprawy i termin. Nigdy nie będzie próbował oszukać Cię – „ściągnąć skóry”.
Doświadczenie i profesjonalizm.
Dobry fachowiec jest profesjonalistą w swoim fachu. Zawsze zdiagnozuje usterkę, która doprowadziła do awarii auta. Profesjonalny serwis jest zaopatrzony w specjalistyczny sprzęt. Przeważnie zatrudnia jedną lub kilka osób. Im więcej osób pracuje w warsztacie, tym lepiej to świadczy o firmie, tzn., że ma dużo zleceń. Mechanicy muszą mieć doświadczenie i znać się na tym, co robią. Mogą być praktykanci i pomocnicy, ale chodzi o pracowników z kilkuletnim stażem, którzy nie będą eksperymentować na Twoim aucie. Serwis samochodowy musi trzymać się terminów. Zawsze podaje datę na, kiedy auto będzie gotowe do odbioru. Jeśli ma dużo zleceń, musi Ci o tym powiedzieć, żebyś nie czekał. Może się umówić z Tobą na telefon i kiedy znajdzie czas, zadzwoni i przywieziesz auto. Jeśli jest drobna usterka, możesz liczyć na szybką naprawę. Przeważnie właściciele samochodów wolą poczekać nawet tydzień czy dwa, niż poszukiwać warsztatu. Musisz o tym zostać poinformowany. Nie ma nic gorszego, niż przesuwanie terminu naprawy, a Tobie zależy na czasie. Warto mieć, chociaż dwa kontakty do sprawdzonych fachowców.
Uczciwe ceny to gwarancja stałej współpracy.
Koszt naprawy zależy od samej usterki. Mechanik podaje cenę usunięcia awarii. Nie może być jednak tak, że próbuje dodatkowo na Tobie zarobić, twierdząc, że masz jeszcze kilka usterek. Takich serwisów unikaj jak ognia! Niekiedy jest potrzeba naprawy kilku części, ale nie na dziś. Teraz musisz pilnie naprawić dany element, a za miesiąc czy pół roku, i tak przyjdzie Ci naprawić poważniejszą usterkę. Na chwilę obecną, jeszcze pojeździsz, nie ma więc aż takiego pośpiechu. Chodzi o to, żebyś się przygotował finansowo. Jeśli naprawa byłaby nieopłacalna i lepiej auto sprzedać czy zezłomować, musisz o tym wiedzieć. Jeśli jesteś stałym klientem, powinieneś liczyć na profity. Serwis samochodowy, jeśli szanuje klientów, szczególnie „wiernych”, potrafi ich docenić. Zawsze możesz liczyć na pomoc. Niekiedy za drobną usterkę mechanik nie weźmie pieniędzy, w ramach dobrej współpracy. Masz pewnego rodzaju układy, traktuje Cię wyjątkowo. Jeśli jest inaczej i mechanik „zdziera z Ciebie” (takie sytuacje są dość częste), bo nie znasz cen konkurencji i zawsze do jednego serwisu odstawiasz auto, zmień mechanika.